Az arculattervezés menete

Amikor egy cég megalakul, akkor rengeteg mindent kell elintézni az utómunkálatok során. Idetartozik például a vállalkozás logójának megtervezése, valamint a szlogen kitalálása. Ezeket, a cégeknek minél eladhatóbban kell kivitelezniük. A cégek számára ez egy meghatározó szempont. Az arculattervezés jellemzi a céget. Maga a tervezési folyamat több részből tevődik össze. A tervezés első lépése a logó kiválasztása. A grafikus logó kialakítása több lehetőséget rejt önmagában. Az egyedi megjelenítésre kell törekedni. A logó üzenetet fogalmaz meg. Akkor lesz sikeres az arculattervezés, ha a logó könnyen beazonosíthatóvá válik és képviseli az adott cég érdekeit. A logó megtervezése után, hozzá kell kapcsolni a kisarculati elemeket. Névjegyeket, levélpapírokat és borítékokat kell készíteni, amivel tudatosítani lehet a logó létét. Az arculattervezés nagyarculat elemei, már az adott cég megjelenítésére vonatkozik. A tervezési szabályokat az arculati kézikönyv tartalmazza. Ez a könyv tartalmaz tartalmi és formai elemeket is.